Dubbelmoral!

Är äckligt tycker jag. Nu ska jag snacka lite mer skit om Stockholm och Stureplan. Går alltid med mina vanliga kläder och i söndags gick två brats i 20-25 års åldern förbi- Hade musik på men hörde att den ena av dem sa"vad skulle du göra för 100 spänn". Vände mig om och sa att han skulle upprepa frågan men som alla känner till så är dessa människor mycket fega och skulle aldrig våga käfta mot en kille från förorten.

Ni önskar jag att jag får den frågan igen helst av samma kille då skulle jag lätt svarat "knulla din morsa i röven".

En annan rolig och knäpp sak med stureplan är att samtidigt som de vill vara New York så blir man betraktat som en looser för att man bär hiphop kläder och lyssnar på amerikansk musik. Ändå spelas MTV överallt och de spelar som bekant just amerikansk musik. Ska ta T.I's Dead and Gone som exempel. När jag hörde den första gången i September förra året skulle inte en jävle där veta vilken låt det var.

Hade jag spelat den då så hade det var Usch och fy. Samma med Live Your Life, Whatever You Like, Hypnotized eller andra låtar som jag hörde långt innan de började spelas här på Music Crap Commericial Television.

Kan ju testa med en annan låt från Paper Trail (T.I's album). Men dubbelmoralen är irriterade man vill vara USA men bara Wall Street. I Staterna är hiphop den överlägset största musikstilen. (Finns inte en jävel som kan slå ett nytt Jay-Z, Eminem tillexempel).

Minns i November 2003 när både Britney Spears, Kyle Minouge (stavning?) och  Pink släppte sina album samma vecka. I Tidningarna spekulerades det frisk om vilket som skulle toppa den amerikanska billboard listan.
Rätt Svar: Ingen av dem!

Det var istället Jay-Z's The Black Album som spöade skiten ur nämnda artister. Eminem's Marshall Mathers är det snabbast säljande albumet i USA någonsin vilket jag har skrivit innan (2 miljoner dygn ett). Lil Wayne's Tha Carter III var det mest sålda albumet i USA 2008. Jay-Z(Sean Carter), Sean "Puff Daddy" Combs, Dr Dre (Andre Young) och Eminem (Marshall Mathers) är alla miljardärer.

Jag tycker inte att man är fattig då iallafall, även om man bär säckiga brallor, bling bling kedjor, sneackers och keps.

Det jag menar är att ser man ner på  hiphop så ser man ner på hela USA!
Åkt till New York. Detriot, Baltimore, Clevland, Los Angeles, Philladelphia och snacka skit om hiphop så ska vi inte se om flygresan hem kan vara i en kista.
Hiphop är tillsammans med Mcdonald's, KFC, Microsoft,  Wal Mart, Target, Ford, General Electric, ATM, George Washington, Lucky Strike, Marlbouro, Pepsi, Pringles och Coca-Cola det mest amerikanska som finns.

Mcdonald's är förresten inte så glamouröst i USA som det är i Stockholm och tvivlar väldigt starkt på att några från Wall Street skulle sätta sig på en donken resturang.

Ser ni ner på tillexempel Barrack Obama för att han lyssnar på hiphop?

Men klart sitter man fast i en Stureplansvanföreställning kanske inte hjärnan räcker till så mycket annat, vad vet jag?

Vad tycker ni, några åsikter om detta?

Fotnot: Elvis Presley, Johnny Cash och Micheal Jackson var uppväxta i fattiga sydstatsområden.
Fotnot 2: Thriller med Micheal Jackson var den första musikvideo med en svart som visades på kanalen (1983).
Fotnot 3: Många stora amerikanska artister som inte nödvändigtvis sysslar med hiphop har oftast någon koppling till det.

Godmorgon förresten och ha en trevlig dag.

/Oscar Bruce


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0