Kungen är kvar!

Falafelkungen har inte stängt tack och lov var det Daniels Grill istället då GP rörde till det.
(DG hade hyigenproblem)

Så det är fritt fram att köpa sveriges godaste och mest prisvärda snabbmat igen!

Falafel och kebab är mina favoriträtter, älskar verkligen arabisk mat.
Kalla mig rasse men jag köper aldrig Kebab eller Falafel av en svensk person.

Nej det är araber som kan Falafel, Pizza och kebab bäst.

När jag var i Stockholm tillexemepel så frågade jag en person om det var Shish, Döner eller Adana kebab. Han svarade "öhhhhh det är vanlig kebab". Sa hej då och gick direkt.

Darför får man godaste Falafeln/kebaben i Bergsjön, Hjällbo, N.Kortedala, Kviberg (falafelmästaren) och falafelkungen som ligger på Kungstorget i Göteborg. Även Frölunda torg har riktigt bra Pizza/Falafel ställen.

En liten regel jag har är att fråga innan om de gör Falafeln själva. Då köper jag! Är det uppvärmd köpfalafel så köper jag inte! Det ska vara the real deal annars får det vara.

Ska ranka de bästa kebab/falafelställerna i Stockholm senare tänkte jag.

/OB/BB/CK


Ett falafelhak i Staterna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0