Allt handlar om Respect!

Kan berätta lite om när jag försökte åka hem till Göteborg den första gången. Hade varit hos Socialkontoret i Stockholm och fått en bussbiljett. Åkte till T-Centralen trött som ett svin (hade inte sovit på två dygn).

Gick in på Terminalen och satte mig och väntade på Bussen som skulle gå 22.45 från GATE 5.
Klockan blev 22.50 och ingen buss kom. Kolalde på tavlan igen och då stod det att bussen inte skulle komma förräns 23.55. Tänkte att då kan jag ta en liten sömntur.

Vaknade 00.20 av att en vakt frågade vad det var med mig.
Sa att jag skulle till GBG och frågade vad klockan var. Han sa att det inte gick en buss till Göteborg förrens klockan 08.00. Tyckte det var konstigt att en buss kunde bli försenat i nästan 10 h.

Var fortfarande trött men hela T-Centralen stängde 00.30 då detta var en söndag. Var därför tvungen att gå runt och frysa med mina fötter som fulla av blåsor. Gjorde ont som fan och fick kämpa för att komma någonstans. Gick ner mot Stureplan (som är det ställe jag hittar bäst i Stockholm). Bara en massa fulla idioter.

Vra där en 30-35 åring stötte på mig. Sa självklart nej även om hon var fräsch så är det något äckligt med människor som är för fulla och för mig är som anser att respekt är viktigare än pengar så skulle jag aldrig någonsin falla så lågt att dra över en tjej sådär (om inte jag var full själv d.v.s)

En annan sak när vi endå pratar om Stureplan är att ingen där vet vad respekt är alls. Alla är bara ett gäng bortskämda jäcla töntar som tror att de är någonting för att de har pengar.

Respekt handlar om att visa empati och hålla priciper men det kan ju inte de göra alls. Gav en kvinna som var hungrig alla mina pengar för att hon skulle kunna köpa en liter mjölk. Hade bara 10 spänn och var själv hungrig men det jag gjorde var respekt.

Kommer aldrig någonsin att betala för någon krog som Spybar eller Berns. Skulle jag någonsin bli känd och få V.I.P så är det faktiskt tveksamt om jag skulle gå dit.

Sedan måste jag säga att alla rikemansungar som bär NY, LA eller RS keps och tror att de är gangsta bara ska dra åt helvete eller åka till ett fattigt område istället för att spela.

Jag menar har man inte haft ett tufft liv med familjeproblem, droger, kriminalitet, psykiska sjukdommar och fattigdom kan man verkligen kalla sig gangsta?
Jag tycker inte det.

Vad tycker du?




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0