Ett fult knep!

Som populära bloggare (främst moddebloggar då eftersom de är populärast) är att använda ett välkänt marknadsföringskenp som går ut på att man skirver ut en fråga (efter det huvudsakliga innehållet i inlägget) som alla kan relatera och svara på typ Vad gör du ikväll?, Vad åt du idag? Vad gör du idag? Bla bla bla.

Detta skiter de fulltsändigt i, bara de får så många läsare som möjligt och kan tjäna så mycket cash som möjligt på sina annonsörer och de där jävla tipsen på olika krämer! Sen undrar jag varför kända bloggare aldrig kan skriva i ens egen blogg, vadå är de för fina för det eller är det också av kommerisellt syfte?

Jag menar är det inte viktigare att skriva om något intressant istället eller om man överhuvudtaget skriver en sådan fråga besvara då dom som besvarar frågan. Men nä det orkar man inte. Only for the money! Och en sak till: smarta människor blir dumma när de låter sig och sitt kontrolleras av pengar. Så låt aldrig pengarna göra dig pengakåt och knäpp i huvudet.

Se Stureplan som ett skräckexempel!

Det var det jag att hade säga om detta. Komentarer?
(Jag tänker iallafall inte svara på någon mer sån fråga eftersom man fattar att man aldrig får ett svar ändå hur bra man den)

Edit: Horoskop fungerar på exakt samma sätt om du tror på det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0