Iaktagelser från Stockholm.

Bloggar från 7 Eleven på Kungsgatan 9.

Tänkte skriva om lite iaktagelser från Stockholm.
- Precis alla betalr med kort, har inte sett någon alls betala med kontanter.
- Känns inte som att det finns någon fattig alls förutom alla inhyrda arbetare från afrikanska och öststatiska land.
- Alla med sina snygga miljons bilar ska alltid gasa på eller tuta högt för att synas mest.
- Den stockholmska dialekten låter väldigt fisförnäm.
- Göteborg känns som stenåldern jämnfört med Stockholm. Servicen är mycket bättre är tillexempel.
- Alla tjejer har solglassögon och klär sig på ungefär samma sätt.
- Alla verkar vara extremt utseendefixerade och har på sig dyra märkeskläder.
- Den som har ritat staden och bestämt hur gatorna ska ligga förtjänar ett skott i huvudet.
(Inte ens stockholmarna själva hittar ju fan till adresser  eller affärer när man frågar dem)
- Allt är kliniskt rent. I Göteborg så kan det ju ligga 100 fimpar per kvadratkilometer här är det mycket om det ligger 2.
- Mycket större utbud av Kläder än GBG vilket iofs inte är så konstigt.
- Väldigt fin stad med mycket att se på.
- Får ibland intrycket av att folk ser ner på mig för att jag inte klär mig i fina kläder.
- De flesta brats kan verka överlägstna men är väldigt trevliga när man väl pratar med dem.
- Mycket mindre invandrare här än i Göteborg, i innestaden iallafall.
- Man ser inte så mycket fylla som i Göteborg, här känns det som att man dricker på ett "snyggt" sätt istället som på avenyn en lördagsnatt.
- Tunnelbanan är mycket bra och snabb.
- Mycket dyrare mataffärer än i Göteborg.
- Känns mycket tryggare att gå på stan nattetid än det gör i Göteborg.

Så det var det jag kommit fram till hittils, skulle vara mycket intressant om någon från Stockholm kunde kommentera.

/Oscar Bruce

P.S har ingen kamera så kan inte ta kort på allt tyvärr, gör det när jag hemma i Göteborg igen.


Kommentarer
Postat av: razor

"I Göteborg så kan det ju ligga 100 fimpar per kvadratkilometer här är det mycket om det ligger 2."



100 fimpar per kvadratkilometer är ju inte speciellt mycket? Snarare så jag skulle bli förvånad om det inte fanns 100 fimpar per kvadratkilometer?

2009-06-28 @ 11:01:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0