Nacka strand utan sand!

Bloggar från 7/11 på Sveavägen 71.

Idag har minst sagt varit en händelsrik dag. Efter shoppingrundan så åkte jag hem och tog en dusch. Sedan kände jag att jag ville ta ett dopp i havet. Gick då in på en Seven Eleven och frågade killen i kassan vilket de finaste badstället i Stockholm var. Han svarade Nacka Strand och jag tänkte varför inte så jag tog bussen till slussen och byte därefter till en buss och åkte till Cylindervägen.

Väl därframme så tyckte jag att det var lite konstigt att det kallades Nacka Strand då det knappt fanns någon strand att prata om. Bara en massa asfalt och bryggor utan stege. Efter mycket om och men så frågade jag ett tjejgäng var man kunde bada någonstans. De sa att Nyckelviken var bäst och gav en enkel vägbeskrivning. Det var dock inte så enkelt att komma dit, så efter diverse velanden in på Herrgårdar och fårfält så hittade jag slutligen viken. Det var mycket fint och nästan värt allt ansträngande.

Hade självklart även svårt att hitta tillbaka på bussen. När jag väl var framme på Storgatan i Nacka så mötte jag tre killar som jag frågade om en cigg. Den ena killen sa att det var farligt men jag insiterade på att jag rökte när jag var 10. Fick tillslut en Marlbouro Red. Sen pratade vi lite speciellt om Göteborg kontra Stockholm och de hade ju den bestämda uppfattningen att Stockholm var en bättre stad fastän att de aldrig ens varit i GBG. 

Sedan snurade vi in på Gymnasium/skolor och den ena killen (en kort asiat med grön pikétröja och blåa shorts) sa att han hade gått i samma klass som Kenza Zouiten (vet inte om han menade i grundskolan eller på gymnasiumet) anyway han sa att Kenza var gangsta när hon gick i nian. Kul att det finns några Thugs i Stockholm och inte bara Brats tycker jag.

Dagens första måltid intog jag klockan halv ett på Falafelkungen. Åt självklart Falafel och det var verkligen kung. Dock inte lika gott som uberstället Sunset Falafel på Kungstorget i Göteborg.

Till efterätt blev det två kexchoklad.

Nu har jag träningsverk i fötterna och benen och ska nog dra tillbaka till hotellet efter att denna inloggning tar slut.

Men gonatt så ses vi imorgon på en annan Seven Eleven såklart (försöker ändå att variera mig lite grann)

/Oscar Bruce Stockholm, Sweden


Kommentarer
Postat av: stockholmsjenna

nyckelviken är mys

2009-06-28 @ 10:07:06
URL: http://stockholmsjenna.blogg.se/
Postat av: H A I D I J A K O B S S O N

*SVAR:* jodå min helg har varit bra :P

2009-06-28 @ 10:09:06
URL: http://haaiidi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0