Schulman på P1

Har precis lyssnat på det och det var var fantastiskt bra!

Han inledde med att tala om sin far och sin relation till honom.
Han beskrev det vemod han kände dels då han gjorde slut med Katrin dels när hans far dog.
Han beskrev hur han besökte det sommarställe han varit varje sommar sen han var barn.

Hur han gick till en psykolog för att bearbeta sorgen. Hur han skrev sin bok skynda älska som var så smärtsam att skriva så att han var tvungen att dricka minst 5 glas whiskey för att överhuvudtaget orka läsa det.

Sedan berättade han om när det vände, när han träffade widell och den lycka han kännde då det visade sig att han hade blivit pappa. Korset som graviditetstestet visade beskrev han som ett starkt lysande järnkors.

Jag känner att jag själv kan relatera till det mesta han berättade om faktiskt. Har själv gått genom hela Stockholm med en resväska. Dock kunnde jag inte supa då jag inte hade cash för det. Men Alex är en riktigt skärpt kille som jag har stor respekt för. 


5 av 5 i betyg får programmet och strålande musikval dessutom!

(Alex borde verkligen ta och titta på världens bästa serie The Sopranos om han inte redan gjort det)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0