Svensk Skolmelankoli

Nu är det snart dags att börja skolan och jag känner medlidande för alla som gör det.
Glädjelösheten är närvarande. Minns själv hur det kändes då man räknade ned dagarna som var kvar innan
skolan även om man fick ångest av att konstatera att det nu bara för var en vecka kvar av lovet.
 Minns hur man började och packade ihop sina prylar efter sommaren men ångesten och melankolin var så påtaglig att jag mådde illa.


Folk sa
" Visst ska det bli kul att träffa kompisarna"

Fick man höra gång på gång men jag hade aldrig några kompisar.

"Visst ska det bli kul att börja skolan?"

Nej det är ett rent helvete fyllt med prov ångest speciellt i åttan och nian och till viss del av sjuan.




Nu ska jag inte skrämma up er i onödan, klart att vissa gillar skolan men tror att merparten håller med mig.


/BB/GB

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0