Valde V!

Tittade på V för Vendetta och kan fortfarande konstatera att det är en mycket välgjort och stark film.
Det finns många liknelser mellan den filmen och George Orwell's 1984.
Även tv-spelet Half-Life 2 känns som en stor insperationskälla för filmen som ursprungligen är en serietidningen.

V är en av de tuffaste karaktärerna någonsin och V för Vendetta är enligt mig 2006's års bästa film tillsamans med Borat, The Departed och Blood Diamond.

Har bestämt mig för att i framtidrecensioner köra 1-5 skalan när det gäller film och musik och 1-10 skalan när det gäller Tv-spel. Bökrecensioner kommer jag inte sätta betyg på alls utan istället skriva om dem.

Kan hända att jag ibland ger en film betyget 4,5 eller så skriver jag en stark fyra eftersom 1-5 skalan är lite för låg anser jag.

Så denna film får VVVVV alltså fem V av fem möjliga

/OB

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0