Tynnered och tyranni

Är hos min pappa i Tynnered nu på besök.
Har nyss ätit en middag bestående av Pasta, skinka, olivolja, tomater och lök.
Väldigt gott var det. Till efterätt blir det Lidl glass och kaffe.

Har lånat några böcker av farsan faktiskt. Stephan Fry's Lögnaren, Alan Bullock's Hitler: En studie i Tyranni och Låt den rätte komma in av John Ajvide Lindqvist. Har sett filmen på den sist nämnda men inte läst boken som jag gissar är mycket bättre än filmen.

Har även studerat min fars bokhylla och hittat ett femtioår gammal kinesiskt spel kallat Goo.
Detta har min farfar som var på sjön köpt i Kina. Har hört talas om spelet innan och det skulle vara mycket roligt att lära sig det.

Tack för denna gång ha en bra eftermiddag och kväll så kanske vi hörs senare!

GB/OB/BB

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0