Pengar och Kärlek.

Sitter och är extremt röksugen men alla mina smuggelcigg är upprökta och farsan verkar ha gömt sina egna. Ösregnar och blixtrar utanför. Tänkte skriva om två saker som spelar väldigt stor roll i de flestas liv.

Pengar
Min förra blogg var ganska så populär som jag skrev förrut (Hade runt 1000-1700 unika besökare varje dag). En dag blev jag kontaktat av en annonsbolag som erbjöd mig pengar för att sätta upp banners på bloggen.

Dum som jag var sa jag ja, i början var det inte så farligt men när jag såg att pengaran började ticka in på kontot så började pengakåtheten att ta över. Några dagar senare var hela bloggen täckt med en massa fula irriterande blinkers som bara skrämd iväg och gjorde läsare irriterande. Visst ett par hundralappar på kontot varje månad men fan det är inte det en blogg ska vara. Kommersiell alltså.

Visst hade något företag erbjudit mig pengar för att tipsa om en särskild produkt hade jag självklart tackat ja men inte annars. Tycker det är äcklig när kändisar som Britney Spears, Micheal Jordan, Justin Timberlake m.m. gör reklam för skräp. Dessa skulle självklart aldrig äta på Mcdonald's eller dricka Pepsi dagligen.

Pengar är bara papper och inget bevis på lycka alls.

Kärlek
Kär är ett väldigt starjt och laddat ord men en klar skillnad från att vara intresserad av någon. Har varit "kär" kanske 3 gånger. Då blir man lätt psykotisk och tänker bara på den personen. När man eller jag (pratar självklart bara om egna erfarenheter vilket ni säkert förstår) så blir man så fruktansvärd desperat så det inte är klokt.

Man försöker på alla sorters viss att fånga hennes uppmärksamhet genom att gå in i olika roller.
Att ständigt vara lustig och dra skämt.
Att spela tuff och skryta om olika saker.
Vara överdriven hjälpsam och givmild.

Att ta reda på var personen bor (Stalker varning).


Man har även tendes att övertolka allt vad personen i fråga säger och hoppas att hon tänker på dig hela tiden. När man är så intresserad är det tyvärr väldigt stor risk att man blir besviken känner sig sviken och blir deppig.

Så jag tänker alltid på att inte låta mina beslut styras av dessa två saker då det kan resultera i besvikelse och ångest.

/Oscar Bruce


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0