Mardrömmar/ Lucida Drömmar

Sitter hos i Uddevalla och bloggar från mitt rum som jag bodde i när jag var en liten påg.

Är lite äckelmät eftersom jag åt frukost/Lunch/middag för igår nyss.

Frukosten var 3st stekta ägg med ett paket Bacon och två knäckebröd.
Efterätten var ett Ett Paket med 165 gram  Kexchoklad á 13 gram i påsar och ett rör med världens godaste chips: Pringles SourCream and Onion. Detta sköljdes mer med em glasflaska 33cl Jaffa apelsin och Vichy vatten.

Nu måste jag erkänna att det inte känns helt mysigt att sova här. Är mycket rädd för mörker (då menar jag självklart ett helt nedsläckt rum eller en skog utan något ljus alls) så därför känns det inte riktigt okej att gå ner i källaren och kolla på TV, Men det bästa tipset är självklart att tända rummet bredvid och lägga sig mellan 03-07.00 istället eftersom när det iallafall gäller mig så är det jobbigare att vakna när det är kolsvart än när det är ljust även om drömmen i sig är lika skrämmande.

För grejen är oftast att man vet vad som finns i rummet, det är oftast de okända områderna som är äckliga. Bakom dörren (om den är öppen), Se skuggor eller något annat förvrängd skit TV:n (har förekommit då jag åt djävulspillret Stilnoct). Att jag ska vakna av att det känns som att någon rör mig utan att det är någon där (har också hänt), att drömma att man vaknar men ändå drömmer (dessa är extremt obehagliga skrämmande och starkt ångestladdande speciellt om man vaknar sent på eftermiddag någon vinterdag) Under sängen eller att något ska komma in från ett annat rum. Detta är det som skrämmer mig mest. Andra är att jag ska drömma mardrömmar, börja få hallisar eller höra röster innan jag lägger mig. (Alla männsikor kan få hörsel,syn Hallucinationer och vanföreställniungar precis innan man faller i sömn har säkert hänt dig någon gång i livet om du tänker efter)

Hatar också den extrema parnaioan efter en hemsk dröm och ibland så är man ju helt övertygat om att det sista man ser i drömmen kommer att uppenbara sig i verkligheten. Därför är mitt tips till dig. Försök inte somna om, utan om du röker ta en cigg, om inte gör något kul och lyssna på bra musik. Den lätta vanföreställningen går över inom ett kort tid då rädslan har försvunnit. Ett mycket korkad sak som många säger är att det är mörkret som skrämmer en. Visst bor man i en skog kanske men i GBG och  Stockholm finns ju fan gatulycktor på gatorna.

Somnar du ensam hemma eller själv på dagen (det är ensamheten kontra rädslan som gör en paraniod och inte mörkret). Har mycket äckliga drömmar på förmiddagen och på eftermiddag sommartid tillexempel.

Något äckligt fenomen är Lucid Dreaming som betyder verklighetsdröm på svenska. Man kan självklart inte kontrollera drömmen även om det känns så är det bara ett trick av mr brain. När man börjar med Benzodiazepiner så är det mycket vanligt faktiskt. Har drömt att jag sett mig själv ur en annan vinkel från rummet. Detta är vanligt bland folk som varit nära döden efter tillexempel en hjärtattack, en olycka eller en riskfull operation.

Tycker det är mycket spännande med folk som säger att de sett Gud eller Jesus genom en tunnel. Vill hemskt gärna att Gud ska finns men eftersom jag alltid ska hitta en psykologisk förklarning till det mesta och det finns faktiskt (astronomi och overkliga saker är dock lite svårare.

Men när man är påväg att dö som börjar kroppen att utsöndra endorfiner så att man känner sig lycklig och fridfull. Detta gäller naturligtvis när man dör av ålderdomi en trygg miljö eller efter en lång kamp mot Aids, Cancer eller Malaria.
Sen får det kanske även en fett benzodos och säkert någon Opiat som Morfin, Tramadol eller Vicodin

Ingen!  Hur olycklig man är skulle kunna vara ledsen då.
Kan ju säga att du och alla andra skulle kunna mörda din familj på abstinens av Crack eller Horse.
Men om vi återgår till Lucida verklighetsdrömmar så skulle jag gissa att hypnos fungerar på ungefär samma sätt. Tror dock inte att jag skulle kunna bli hypnotiserad alls då det helt bygger på Psykologisk manupulering* och placebot (man tror att man blivit hypnotiserad till att må bra och mår bra därför) som uppkommer efteråt hos naiva lättlurade människor.

Men som sagt bara en teiori och kan någpn motbevisa mig eller argumentera till varför det jag säger låter ologiskt så är det bara välkommet att skicka i väg ett inlägg!

Sen är jag mycket sugen på att tävla i psykologi mot någon, helst någon med 30 års erfarnehet. Som jag sa innan tro det eller inte men jag kan mer om medeciner, social psykologi, narkotika, psykiska sjukdommar, DSM än precis alla läkare jag har träffat. De som är bra sitter bara och håller med och berömmer sedan.

Men detta tror ju inte du på naturligtvis.
Kan säga att det enda ställen jag känner mig likvärdig eller underlägsen är Flashback.se!
Sveriges bästa forum med Sveriges smartaste killar! (finns ju tjejer också men aldrig pratat med någon).

Surfar ofta in på Narkotika, Marknadsförning och Psykologi.

Har frågat om mycket och gett tips till andra där.

Regga idag!


/OB/BB/415
* Tankeläsning bygger på samma teknik lovar att visa hur det funkar i ett senare inlägg.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0