Kniven i Hjärtat

Kniven i Hjärtat är en serie som handlar om ungdommar från Bergsjön som visades i SVT Hösten 2004. Regissören är Peter Birro.

Eftersom alla i min förra klass bor i Bergsjön så memorerade man varenda låt i serien som man sedan sjöng (eller rappade?) dagen efter på skolgången även i omgjorda betydligt råare versionen.

Varje lektion hade något felknull med sig ett inspelat band med avsnittet som gick dagen innan (gick varje måndag klockan 20.00 om jag minns rätt)

Känner flera av personerna som är med eftersom de flesta bor i Bergsjön (som inte är speciellt stort)

Huvudpersonen Amir ser jag också ofta på spårvagnen han heter Tarek i verkligheten.
Serien var så här i efterhand riktigt töntig och b och skapade ingen positiv bild av Göteborgs nordöstra förorter alls snarare tvärtom.

Mannen i Blå



Kviberg


Fan vad jag skäms över att komma från Bergsjön nu!

Kommentarer
Postat av: ävelicious

ja va kul, jo här är det bara molnligt och fuktigt i luften, vill ha soooooool :D

2009-06-15 @ 03:15:05
URL: http://evehedberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0